TEROSON PU 8596 - 310ml (jednoskładnikowy klej poliuretanowy, do szyb, dawny Terostat 8596)
Nr
IDH.450533
Opis produktu:
TEROSON PU 8596 jest jednoskładnikowym, o wyjątkowej stabilności i odporności na ściekanie klejem na bazie poliuretanu, który utwardza się pod wpływem wilgoci zawartej w powietrzu do stanu gumowoelastycznego materiału. Czas po którym tworzy się skórka na powierzchni masy i czas jej całkowitego utwardzenia się zależy od wilgotności i temperatury powietrza oraz dodatkowo od grubości nałożonego ściegu. Podwyższając temperaturę i zwiększając wilgotność skracamy ten czas; niższa temperatura i mniejsza wilgotność ten czas wydłuża.Klej charakteryzuje się następującymi właściwościami:
- Wspaniała przyczepność w połączeniu z podkładem TEROSON 8517 H do szkła, ceramicznego czarnego nadruku i do polakierowanych powierzchni karoserii
- Dobra przyczepność do świeżej warstwy starego kleju
- Duża prędkość utwardzania się
- Wysoka odporność na promieniowanie UV w połączeniu z podkładem TEROSON 8517 H
- Bardzo duża wytrzymałość na rozrywanie, nawet po starzeniu
Zastosowanie:
TEROSON PU 8596 jest stosowany do wklejania szyb przednich, tylnych i bocznych do karoserii samochodów osobowych i ciężarowych, ciągników, wózków widłowych i innych pojazdów specjalnych. Także do wklejania bocznych szyb zwykłych i zespolonych do autobusów i wagonów. Dalsze informacje na temat produktu można uzyskać w lokalnym dziale technicznym: biuro@woronko-kleje.pl
Wskazówki dotyczące stosowania:
1. Przygotowanie powierzchni:
Pokrywane powierzchnie muszą być suche, odtłuszczone, bez oleju i kurzu oraz innych zabrudzeń. Do oczyszczenia szkła, ceramiki i powierzchni lakierowanych zaleca się Zmywacz FL. Przycięta i wyrównana warstwa starego kleju nie wymaga przemywania zmywaczem. Jeżeli jest to konieczne, to po przemyciu zmywaczem należy odczekać min. 30 minut w celu jego odparowania, ponieważpowierzchnie muszą być zupełnie suche zanim rozpoczniemy nakładanie kleju.
2. Nakładanie podkładu:
Za pomocą filcowego wacika ( aplikatora ) należy nanieść cienką warstwę podkładu TEROSON 8517 H na czyste powierzchnie szyby, ceramiki i powierzchni lakierowanych. Nałożona warstwa musi być cienka i równomierna, a jej grubość w stanie mokrym powinna wynosić około 0,05 mm. Podkład pozostawiamy do wyschnięcia przez minimum 15 minut przed rozpoczęciem nakładania kleju. Jeżeli wklejamy szybę na świeżo przyciętą i wyrównaną warstwę starego kleju nie należy nakładać na nią podkładu. Zakładając, że jest czysta i odtłuszczona tworzy ona najlepszą powierzchnię do klejenia nowym klejem TEROSON PU 8596.
3. Nakładanie aktywatora:
Do szyb powlekanych, czyli szyb z cienką warstwą poliuretanu naniesioną przez producenta musi być zastosowany aktywator TEROSON 8525 w celu zapewnienia odpowiedniej adhezji kleju TEROSON PU 8596. Przed nałożeniem kleju, cienką warstwę poliuretanu na szybie przemywamy aktywatorem i pozostawiamy do wyschnięcia przez około 15 min. Czynność tę wykonujemy filcowym wacikiem, pędzelkiem lub czystą szmatką. Bezpośrednio potem nakładamy TEROSON PU 8596, biorąc pod uwagę 2 milimetrową warstwę poliuretanu na szybie powlekanej. Szyby wstępnie powlekane cienką warstwą poliuretanu są stosowane w wielu modelach samochodówprodukowanych przez koncern VW / Audi.
4. Nakładanie kleju:
Klej TEROSON PU 8596 może być wyciskany z kartuszy za pomocą typowych pistoletów ręcznych lub pneumatycznych. Spośród wyciskaczy firmy Teroson możemy użyć następujących pistoletów:
- Pneumatyczny Power Line Pistole Art. Nr 141.84 S
- Ręczny Staku Pistole Art. Nr 167.65 Y
Ulotka dołączona do zestawu do wklejania szyb zawiera szczegółową instrukcję postępowania podczas wymiany szyby.
Magazynowanie:Zagrożenie przemarznięciem: nie Zalecana temperatura magazynowania: 10 °C do 25 °C Czas magazynowania: 18 miesięcy w oryginalnym opakowaniu
Parametry:
Kolor: czarny Zapach: słaby Konsystencja: gęsta, nie ściekająca pasta Gęstość: około 1,2 g/cm3 Zawartość ciał stałych: 100 % Sposób utwardzania: pod wpływem wilgoci Prędkość utwardzania: około 5 mm/24 h (23°C, 50% wilg.)- DIN 50014 Twardość wg Shore A: około 55 ( DIN 53505 ) Wytrzymałość na rozciąganie: około 8,5 MPa ( DIN 53504 ) Wytrzymałość przy wydłużeniu 100 %: około 2,5 MPa ( DIN 53504 ) Moduł sprężystości poprzecznej: około 1,2 MPa ( DIN 54451 ) Wydłużenie przy zerwaniu: około 300 % ( DIN 53504 ) Wytrzymałość na ścinanie: 2,0 MPa ( po 24 godzinach; DIN 50014 )
Pełna informacja techniczna znajduje się w karcie technicznej produktu.
Na życzenie naszych klientów dostarczamy m. in. atesty/certyfikaty: COA (Certyfikat Jakości), COC (Certyfikat Zgodności), COO (Certyfikat Pochodzenia Produktu).
TEROSON PU 8596 jest jednoskładnikowym, o wyjątkowej stabilności i odporności na ściekanie klejem na bazie poliuretanu, który utwardza się pod wpływem wilgoci zawartej w powietrzu do stanu gumowoelastycznego materiału. Czas po którym tworzy się skórka na powierzchni masy i czas jej całkowitego utwardzenia się zależy od wilgotności i temperatury powietrza oraz dodatkowo od grubości nałożonego ściegu. Podwyższając temperaturę i zwiększając wilgotność skracamy ten czas; niższa temperatura i mniejsza wilgotność ten czas wydłuża.Klej charakteryzuje się następującymi właściwościami:
- Wspaniała przyczepność w połączeniu z podkładem TEROSON 8517 H do szkła, ceramicznego czarnego nadruku i do polakierowanych powierzchni karoserii
- Dobra przyczepność do świeżej warstwy starego kleju
- Duża prędkość utwardzania się
- Wysoka odporność na promieniowanie UV w połączeniu z podkładem TEROSON 8517 H
- Bardzo duża wytrzymałość na rozrywanie, nawet po starzeniu
Zastosowanie:
TEROSON PU 8596 jest stosowany do wklejania szyb przednich, tylnych i bocznych do karoserii samochodów osobowych i ciężarowych, ciągników, wózków widłowych i innych pojazdów specjalnych. Także do wklejania bocznych szyb zwykłych i zespolonych do autobusów i wagonów. Dalsze informacje na temat produktu można uzyskać w lokalnym dziale technicznym: biuro@woronko-kleje.pl
Wskazówki dotyczące stosowania:
1. Przygotowanie powierzchni:
Pokrywane powierzchnie muszą być suche, odtłuszczone, bez oleju i kurzu oraz innych zabrudzeń. Do oczyszczenia szkła, ceramiki i powierzchni lakierowanych zaleca się Zmywacz FL. Przycięta i wyrównana warstwa starego kleju nie wymaga przemywania zmywaczem. Jeżeli jest to konieczne, to po przemyciu zmywaczem należy odczekać min. 30 minut w celu jego odparowania, ponieważpowierzchnie muszą być zupełnie suche zanim rozpoczniemy nakładanie kleju.
2. Nakładanie podkładu:
Za pomocą filcowego wacika ( aplikatora ) należy nanieść cienką warstwę podkładu TEROSON 8517 H na czyste powierzchnie szyby, ceramiki i powierzchni lakierowanych. Nałożona warstwa musi być cienka i równomierna, a jej grubość w stanie mokrym powinna wynosić około 0,05 mm. Podkład pozostawiamy do wyschnięcia przez minimum 15 minut przed rozpoczęciem nakładania kleju. Jeżeli wklejamy szybę na świeżo przyciętą i wyrównaną warstwę starego kleju nie należy nakładać na nią podkładu. Zakładając, że jest czysta i odtłuszczona tworzy ona najlepszą powierzchnię do klejenia nowym klejem TEROSON PU 8596.
3. Nakładanie aktywatora:
Do szyb powlekanych, czyli szyb z cienką warstwą poliuretanu naniesioną przez producenta musi być zastosowany aktywator TEROSON 8525 w celu zapewnienia odpowiedniej adhezji kleju TEROSON PU 8596. Przed nałożeniem kleju, cienką warstwę poliuretanu na szybie przemywamy aktywatorem i pozostawiamy do wyschnięcia przez około 15 min. Czynność tę wykonujemy filcowym wacikiem, pędzelkiem lub czystą szmatką. Bezpośrednio potem nakładamy TEROSON PU 8596, biorąc pod uwagę 2 milimetrową warstwę poliuretanu na szybie powlekanej. Szyby wstępnie powlekane cienką warstwą poliuretanu są stosowane w wielu modelach samochodówprodukowanych przez koncern VW / Audi.
4. Nakładanie kleju:
Klej TEROSON PU 8596 może być wyciskany z kartuszy za pomocą typowych pistoletów ręcznych lub pneumatycznych. Spośród wyciskaczy firmy Teroson możemy użyć następujących pistoletów:
- Pneumatyczny Power Line Pistole Art. Nr 141.84 S
- Ręczny Staku Pistole Art. Nr 167.65 Y
Ulotka dołączona do zestawu do wklejania szyb zawiera szczegółową instrukcję postępowania podczas wymiany szyby.
Magazynowanie:
Parametry:
Pełna informacja techniczna znajduje się w karcie technicznej produktu.
Na życzenie naszych klientów dostarczamy m. in. atesty/certyfikaty: COA (Certyfikat Jakości), COC (Certyfikat Zgodności), COO (Certyfikat Pochodzenia Produktu).
Zapraszamy Państwa do zapoznana się z naszym Blogiem, znajdziecie tam Państwo wiele ciekawych oraz użytecznych artykułów wyjaśniających zasady prawidłowego działania oraz stosowania produktów z naszej oferty.